maandag 26 april 2010

Yes!!

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend heb ik twee wedstrijden gefietst en waar ik op gehoopt had is gelukt. Ik ben twee keer bij de eerste twintig gefinisht en heb daarmee mijn eerste punten voor het NK behaald.

Allereerst was er zaterdag de wedstrijd in Nieuwkuijk. Om ongeveer 11.45 uur gingen we van start voor 9 ronden wedstrijd. Ik stond in de 2e/3e rij en had een moeilijke start - ik was namelijk vergeten om terug te schakelen na de verzetcontrole (weer wat geleerd voor de volgende keer). Helaas lukte het me net niet om de grote groep te blijven volgen en uiteindelijk fietste ik samen met nog een andere jongen. Twee ronden voor het eind werden we gedubbeld door de kopgroep. Hier ben ik toen bij aangesloten en moest pas lossen in de eindsprint. Een mooie 19e plaats - mijn beste resultaat tot nu toe - was mijn deel.

Daarna stond zondag de wedstrijd in Eijsden op het programma. Ik stond dit keer op de eerste startrij en had een goede start (ik zat zelfs even vierde). Door het gedrang in de eerste bocht viel ik echter wat terug. Bovendien vond ik de kleine heuveltjes en kasseien erg lastig. Toch hield ik goed stand en werd uiteindelijk 18e. Deze klassering leverde wederom punten op voor het NK.

Mijn eerstvolgende wedstrijd is de thuiswedstrijd in Schijndel op donderdag 13 mei. We gaan nu eerst lekker op vakantie. Tot dan!

Groetjes, Marten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten